Telefonköer

Just nu är det många som ringer...om man fått en krona för varje gång man hört det när man ringer ett företag skulle man varit rik som ett troll! På dagens agenda står ett samtal till Miljonlotteriet, ett samtal till Linköpingskommun ang lokalbokningen jag gjort till Felicias disco och ett samtal till Förskräcklighetskassan (Försäkringskassan) om föräldrapenningen. Har bara kommit till Miljonlotteriet än och sitter i kö just nu, har väntat i 10 min hittils...ska bli intressant att se hur mycket av dagen som går åt till köande...

Sådär...15 min tog det innan jag kom fram och själva samtalet tog 2 min.


------------------------------------------------------------------------

Då kör vi nästa som är Liköpings kommun!

0!!! Min väntettid och blev kopplat till rätt person direkt som svarade efter 2 signaler. Kanonbra :)

------------------------------------------------------------------------


Och så F-kassan då...som jag bävar för...

VA??? Kundcenter har hög belastning, var god försök senare! SKANDAL!!!

Och det värsta av allt är att man inte kan slippa från dom, det är inte bara att "byta bolag" utan man måste dras med dom.....*suck*


Nu är jag arg, ska lugna mej genom att plocka upp alla kläder som ligger utspridda över hela vardagsrumsgolvet... Bestämde mej i går för att rensa bland Isabells kläder och plocka bort allt som blivit försmått, men hann inte klart utan fortsatte i dag. När jag väl rensat allt och lagt i högar ringde telefonen...och vad tror ni hade hänt när jag kom tillbaka? Jooo, söta, underbara lilla Isabell har varit "snäll" och lagt alla kläderna i en enda stor hög på golvet... Nu sover hon middag så då får jag snabba mej att sortera upp i högar igen och se till att få ut dom i förrådet, soprummet och lägga Traderahögen på behörigt avstånd från klåfingriga barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0