Tjaba Tjena Hallå

Gud vad lyxigt liv jag har (ibland)! Har slitit mej upp ur sängen 05.30 två dagar i rad och jobbat till ca kvart i fyra...
Och nu har jag gjort mitt på jobbet för den här veckan! :)
Så nu är jag leeeedig i över en vecka, tjohoooo!
Missförstå mej inte, jag gillar mitt jobb och tycker det är jätteskoj att jobba, men det är så underbart samtidigt att vara ledig. Man hinner med så mycket mer, saker som man aldrig hinner när man jobbar heltid. Har funderat lite över hur det ska bli när mammaledigheten är slut... Tror att jag kommer jobba 75 % då, inte 100 %.  Jag vill ha kvalitetstid med barnen, inte stressa och vara sur på morgonen, stressa till dagis och skola efter jobbet. Hem och laga mat och umgås med barnen en liten stund och så måste dom lägga sej...
Jag vill inte att dagis ska uppfostra Isabell, det vill jag göra själv! Men sen styr ekonomin hur pass mycket man kan vara hemma och mindre än 75 % har man ju inte rätt att jobba.
Tål att tänkas på både en och två gånger.

Nu ska här lagas Korvstroganoff och städas lite. Är själv hemma med Bellan onsdag till torsdag så då ska vi passa på och mysa en massa! Tänkte att jag skulle fixa iordning här hemma i dag, så jag slipper bry mej om det och bara ägna mej åt Isabell :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0