Tjuriga barn...

Vissa dagar vaknar barnen helt på fel sida. Som i dag... Felicia råkade slå i benet lite, lite grann i vardagsrumsbordet...katastrof! Hon hoppar runt som en galning och bryter sen ihop i soffan och ber mej sitta alldeles stilla, hon har sååå ont. Undersöker benet och finner ett knappt millimeterstort rivmärke...
Frågar henne på skoj om jag ska ringa ambulans och då flippar hon ur totalt! Mamma är så dum, så dum! Isabell är på ett ruggigt humör i dag och vägrar äta, allt åker ur munnen direkt samtidigt som hon rynkar ihop hela sitt lilla ansikte. Ingenting är roligt, saker som hon annars skrattar hysteriskt åt gråter hon nu i stället för... Får hon inte som hon vill "hugger" hon och rivs...finns det nåt som heter 10 månaders trots?!?
Gud vad skönt det ska bli att åka iväg och handla snart och sen har jag tvättstugan i eftermiddag, känns som rena lyxen just nu! Så hoppas jag att töserna är på bättre humör senare i dag och att vi kan ha en mysig kväll. För även om jag just nu känner för att ta en enkelbiljett till något varmt ställe så älskar jag mina små töser över allt annat. Livet är inte en dans på rosor...men det har sina guldkorn :)

För övrigt har vi efter många om och men bestämt oss för att fira nyår hos svärföräldrarna i Sköllersta utanför Örebro. Det ska bli mysigt faktiskt och det är längesen jag var där nu. Felicia var först lite sur över att det inte blir fler barn, men nu planerar hon för fullt vad hon ska ha med sej och tycker det går precis lika bra att spela spel och mysa på nyår med sin gamla mamma.
Nåja...det finns betydligt äldre mammor men dagar som i dag känner jag mej GAMMAL. Känns betryggande att det snart är ett nytt år och man kan ta nya tag :)


Kommentarer
Postat av: angelica

Hej Sofie!

LÅter som det är full fart hos er, haha!

Gott NYtt År!

Kram Angelica

Skrivet av angelica 2008-12-30 kl 15:20

Postat av: Livet Som Sofie

Missnorpan svarade 30 december 2008 klockan 15:43:

Haha...jaa det kan man väl minst sagt säga :) Gott Nytt År till dej med!! Kram

2009-03-01 @ 13:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0