Trött på telefonförsäljare?

Man kan alltid göra som kille 1...


<kille1> Jag har nog haft för mycket fritid i dag...



<kille1> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sej med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.


<kille1> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.


<kille1> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan".


<kille1> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"


<kille1>" Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här" Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.


<kille1> Konstig snubbe.


<kille1> Nu tillbringar jag resten av dagen med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.


<kille1> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.


<kille2> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...


Det här tog jag från ett "fredagsmail" vi fått från jobbet.

Jag förmodar att det inte bara är jag som är måttligt trött på telefonförsäljare och det skulle kännas rätt skönt att göra något liknande nästa gång någon ringer...hahaha


Kommentarer
Postat av: LINDA

Fyyy... det var elakt, stackarn gör ju bara sitt jobb(från en som varit telefonförsäljare och blev sjukskriven på kuppen pga hur eleka folk kan vara). Jag brukar alltid på ett trevligt sätt säga att jag inte är intresserad, då brukar de oftast ge sig.

Kram Linda

Skrivet av Linda 2009-01-28 kl 12:57



Missnorpan svarade 28 januari 2009 klockan 13:27:

Det är absolut elakt! Det håller jag med om och det är inte meningen att någon ska må dåligt, det är jätte trist. Men samtidigt så blir man SÅÅ trött på alla dessa människor som ska sälja saker hit och dit. Vill jag köpa något går jag till en affäre, ringer företaget eller beställer via deras hemsida. Jag vill INTE bli uppringd och påprackad saker jag inte vill ha. Sen tyvärr är det OFTA så att dessa försäljare inte ger sig!! Om jag vänligt talar om att jag inte är intresserad så vill jag inte hör: Jaa, men... Då vill jag höra: Okej, då får jag tacka för mej, hejdå. Därmed inte sagt att alla försäljare är såna, men av dom som ringt till mej har 9 av 10 varit väldigt påstridiga. Hoppas du mår bra nu i alla fall! Kram tillbaka

2009-03-01 @ 15:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0