Velig som få...

Oj vad jag velar just nu... Det jag velar om är lägenheten så klart! Efter att ha bott  fyra personer i en trea på 78 kvadrat så kan jag säga att psykbrytet är nära! I nästan 1 ½ år har vi letat och letat och tittat på olika alternativ. Vi har bjudit på ett hus, en bostadsrätt och tittat på snart fyra olika hyresrätter. Hus är inget alternativ, det har vi kommit fram till båda två. Dels för att vi inte kan ta så stora lån, men framför allt för att ingen av oss är särskilt händig eller ens har lust med att sköta om ett hus med allt vad det innebär. Då återstår bostadsrätt eller hyresrätt. Bostadsrätterna i området där vi bor är på tok för dyra och vi kan inte flytta var som helst eftersom Felicia inte på några villkor ska behöva byta skola. Där är jag stenhård! Det har dykt upp ett fåtal bostadsrätter som varit intressanta, men som i slutänden stuckit iväg rejält i pris. Sååå...då är det hyresrätterna kvar...

Vi älskar båda två den fina lägenheten vi tittade på, men känner samtidigt att det nästan är löjligt att betala nära 11000 i hyra per månad. Varför ska det behöva vara så dyrt? Mitt förtroende för Linköpings största hyresvärd Stångåstaden är väl inte det bästa måste jag säga. Nu har vi i stället fått upp ögonen för en annan lägenhet med "bara" 8600 kr i hyra i stället. Problemet är att Stångåstaden går efter köpoäng och köpoängen ökar ju längre man bott i sin lägenhet. Eftersom vi knappt bott i den här lägenheten i tre år har vi inte så många poäng. Det innebär att det är nästan omöjligt att få tag i nån av dom mest attraktiva lägenheterna och vi råkar bo i just ett sånt område :(

Så Gud, om du nu finns (vilket jag vet att du inte gör, men man kan ju alltid chansa), låt mej få vinna på Lotto... Det behöver inte vara mycket pengar, bara lite lagom sådär...så vi kan köpa en bostadsrätt....

AMEN

Kommentarer
Postat av: Cillidill

Ja så e det ju att bo i stångåstaden, tycker det e fördjävligt. Tycker man ska kunna räkna alla år man har varit en trogen kund. Men de vill ju bara tjäna pengar och få in nya kunder istället för att flytta om de gamla kunderna de redan har.. Man kan ju alltid hoppas att det finns någon som vill byta med.. Kramiz från cillidill

2009-03-10 @ 18:48:35
URL: http://cillidills.blogg.se/
Postat av: Morbror Lasse

Hej Sofie...

Lägenhetsbekymmer kan knäcka en....vi vet.

När vi ville flytta från Skogsgatan så letade vi i ett och ett halvt år...både hyresrätt och bostadsrätt.

En dag när jag cyklade hem från jobbet så spöregnade det och jag tog skydd i Tannefors där jag visste att det fanns en portal. Då upptäckte jag det hus där vi bor idag och undrade vem som var hyresvärd. det visade sig efter lite forskning att det var Botrygg (Coocossa) som ägde huset. Jag skickade ett mail till dem och beskrev varför vi ville bo just i Tannefors. Efter ett par månader fick vi förslag på en lägenhet och vi bor där idag.

Den är 105 km och en 4,a.

Bara ett förslag..........

Ni får gärna komma hit och se hur vi bor.

2009-03-12 @ 17:21:51
Postat av: Livet Som Sofie

Tack för tipset Lasse! Börjar totalt att misströsta...

Får väl skicka iväg några brev jag med då kanske...jag har ju inget att förlora på det.

Vore skoj att se hur ni bor, det är på tiden :)

2009-03-12 @ 21:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0