Hypnos

Så äntligen har jag varit på första "riktiga" hypnosbehandlingen i dag :)
Det blev en riktigt, riktigt bra upplevelse måsta jag säga.
Till att börja med fick jag lägga mej ner och sen började damen jag går hos prata med riktigt lugn och "mässande" röst.
Först höll jag på att börja skratta eftersom hela situationen kändes så konstig och ovan. Att damen lät som hon gjorde blev inte saken bättre av precis :D
Men så kände jag att jag gled bort mer och mer och till slut var jag totalt avslappnad. Kände hur det började liksom sticka och pirra i hela kroppen...med andra ord var jag riktigt avslappnad. Sedan följde jag hennes instruktioner inne i mitt eget huvud, utan att egentligen tänka på vad jag gjorde. Svårt att förklara, men det var en riktigt "flummig" upplevelse, på ett positivt sätt. När hon sedan var klar var hennes sista ord att jag i lugn och ro, i min egen takt skulle komma tillbaka och "piggna till" igen. Det gjorde jag och jag kände mej fortfarande riktigt avslappnad. Faktum är att jag fortfarande, flera timmar senare känner mej behagligt avslappnad och lugn. Skumt det där! :D
På torsdag är det dags igen för nästa behandling och tills dess har jag fått hemläxa. En cd-skiva med "hypnos" som jag ska lyssna på och följa varje dag nu i början för att sedan trappa ner till en gång per vecka. Längre fram räcker det vid behov.
Riktigt spännande och min förhoppning om att detta ska hjälpa mot min IBS har bara förstärkts.

Nu väntar jobbet på mej, har bara haft lite lunch nu och ska jobba fram till 23.00. Hoppas ni alla har en riktigt bra dag och kväll!

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter ju riktigt spännande det där =)

2009-05-12 @ 14:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0