Snabbt och gott

När man kommer hem efter jobbet är det perfekt med mat som går snabbt att tillaga. Det är guld värt att slippa stappla hem för att slava i köket i flera timmar. Oftast finns inte tillräckligt med tid och barnen är hungriga och trötta.
Med Knorrs Chili Con Carne mix har du maten klar på ca 15 minuter och det blir inte mycket disk, me like :)

Det här behöver du:

400-500 gram köttfärs
1 burk vita bönor i tomatsås
4 dl kallt vatten
1 påse Knorr Chili Con Carne mix

Bryn köttfärsen. Häll i mixen och vattnet. Låt koka 10 minuter och när det återstår 3 minuter av koktiden tillsätter du vita bönorna. Servera med ris och eller varför inte nybakat bröd.

Mums för magen :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Perfekt! Satt och surfade runt efter middagstips och en Chili Con Carne får det bli, tack för tipset.

2009-05-05 @ 11:44:35
Postat av: Eva

åh, det var länge sen jag åt det! Måste jag se till att göra någon kväll, fast jag gör min egen utan mix :-)

2009-05-05 @ 18:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0