What the F***??

I dag har jag verkligen fått anledning att fundera och tänka så att hjärnan nästan kokar...

Jag kan ärligt talat säga att jag håller igen väldigt mycket här på bloggen, både vad gäller mitt privatliv och mina personliga åsikter. Och varför gör jag då det?

Ojojoj...det finns många, många anledningar till det... Dels så vill jag inte utelämna mina nära och kära allt för mycket, sen är det så att fel ord vid fel tillfälle kan få väldigt tråkiga konsekvenser i livet. Joooo, det kan det alldeles uppenbart, för jag har sett det på nära håll! Att vi i Sverige får tycka och tänka precis vad vi vill, det är inget annat än rent kvalificerat skitsnack, tyvärr.

I Sverige är det Jantelagen som gäller. INGEN får vara bättre än någon annan, tjäna mer pengar, ha finare bil/hus osv än någon annan.
Och allt handlar om pengar, det finns inget som heter kvalitet längre, vi kör med kvantitet numera.
Hiva in så mycket pengar som möjligt så vinner du!

Snälla nån...varför ska det vara så svårt för vissa att inse att pengar och makt inte betyder ett skit?

Det finns vissa som kommer förstå precis vad jag syftar på med vad jag skriver och somliga kommer inte förstå ett dugg...
Men det är det som är grejjen...jag är köpt och kan (får inte) stå för mina åsikter offentligt.

Ska man till varje pris akta sig för att stöta sig med folk, och hålla sina åsikter inom sig - eller ska man säga vad man tycker, klart och tydligt, men ändå respektera oliktänkande? Jag har alltid föredragit det senare alternativet! ??


Kommentarer
Postat av: Ullis

Berätta..vad är det som händer?

2009-09-17 @ 21:56:02
Postat av: cilla

Det är väl självklart att man kan tycka olika, ingen människa är den andra lik ju.. Och varför ta illa upp bara för att den andra inte tycker som jag för? det e frågan??.. Men åå andra sidan skulle det ju inte va några krig heller då!! Undrar hur det skulle va?? Säger Jämt, det är en jävla tur att man inte kan bestämma över vädret! Då skulle det va krig för det med.. Kraam på dej syns imorron ;-)

2009-09-18 @ 13:32:21
URL: http://cillidills.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ullis: Kan förklara i ett mail till dej.



Cilla: Jaaa...jag förstår inte heller varför alla måste tycka lika om allt. Väldigt många verkar hålla inne med vad dom tycker är fel och så går dom och snackar skit i stället för att säga det rätt ut till den person det gäller i stället.

Jag kan vara för ärlig ibland, men det är bättre att få ur sej det man vill direkt.

Kram kram

2009-09-20 @ 21:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0